Általános Szerződési és Felhasználási feltételek ( fogyasztói szerződés )


Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni
Web áruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési
Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező
érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra,
kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem
kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.


A web áruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken
állunk rendelkezésére!


Üzemeltetői adatok:


Cégnév: LanRiver Kft.
Székhely: 2211, Vasad II. Külterület 148.
Telephely: 2200 Monor, Petőfi Sándor utca 25.
Postacím: 2201 Monor, Pf.: 55.
Adószám: 12586196-2-13
Cégjegyzék szám: 13-09-186118
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség: info@lanriver.hu
Telefonos elérhetőség: 06-29-411-130
A tárhely-szolgáltató neve: ATW Internet Kft.
A tárhely-szolgáltató székhelye: 1138 Budapest, Esztergomi út 66. fszt. 1.
A tárhely-szolgáltató webhelye: http://atw.hu
A tárhely szolgáltató e-mail címe: info@atw.co.hu

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A megvásárolható termékek: egyedi készítésű ajándéktárgyak, ruházati cikkek.


A megjelenített termékek kizárólag on-line módon rendelhetőek meg. A megrendelt áruk 
kiszállításáról a Magyar Posta MPL futárszolgálat (a továbbiakban: MPL) gondoskodik, 
személyes átvételre előzetes egyeztetést követően a 2200 Monor, Petőfi Sándor utca 25. szám
alatti telephelyen van lehetőség.


A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

-       Egyedi készítésű ajándéktárgyak: egyedi felirattal, képpel, grafikával, logóval, címerrel, stb. ellátott ajándéktárgyak.

-       Egyedi készítésű ruházati termékek: egyedi felirattal, képpel, grafikával, logóval, címerrel, stb. ellátott ruházati termékek.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben
előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás
díját.

A megrendelésre készülő egyedi ajándéktárgyak és ruházati termékeken megjelenő grafikák, képek stb. melyeket a megrendelő juttat el részünkre azok jogvédettségével, az esetleges jogdíjfizetési kötelezettséggel kapcsolatban a megrendelő köteles intézkedni, ezzel kapcsolatban minden felelősség a megrendelőt terheli.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

Rendelési információk:

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, de amennyiben szeretné
legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani,
praktikus lehet a regisztráció elvégzése.


A megrendelések feldolgozása:


A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 10-16 óráig.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség
a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az
azt követő napon kerül feldolgozásra.

Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon és írásban is visszaigazolja, hogy pontosan 
mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 2 munkanap, amennyiben nagyobb mennyiség kerül rendelésre, úgy ez a határidő kitolódhat, mivel a termékek egyedileg készülnek.


A termékek adatlapján megjelenített képek az eladásra kínált termékkel azonos típusú 
termékről készültek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők 
helyességéért, a beszállító vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli 
változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására
részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a
megrendelővel történő írásos egyeztetést követően kerülhet sor!

Kérjük, hogy a megvásárolni kívánt termék vételárának átutalását kizárólag az írásos előlegbekérőn szereplő adatoknak megfelelően teljesítsék. Hivatalos előleg bekérő kiküldése nélkül ne utaljon át és ne adjon fel postán sem pénzt részünkre!

 

Rendelés menete:


1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, folytassa a vásárlást.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosarát, a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az X „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát, vagy a termék kiválasztása után módosíthatja a rendelési darabszámot. 
Amennyiben megfelel a kosár tartalma válassza a fizetés gombot.
3. Bejelentkezhet, regisztrálhat vagy regisztráció nélkül is vásárolhat. Amennyiben választott használja a megfelelő űrlapot. ( A megrendeléshez nem szükséges a regisztráció. )*
4. Amennyiben nem regisztrált felhasználó adja meg a szállítási és számlázási adatait. Ha 
kész használja a "tovább" gombot.
5. Válassza ki az Önnek leginkább megfelelő szállítási módot, ha van megjegyzése a szállítással, vagy a rendeléssel kapcsolatban kérem a megfelelő rovatba írja be. Amennyiben kész használja a 
"tovább" gombot.
6. Válassza ki az Önnek leginkább megfelelő fizetési módot, ha van megjegyzése a fizetéssel vagy a rendeléssel kapcsolatban kérem a megfelelő rovatba írja be. Ha egyetért vele, kérem fogadja el az általános szerződési feltételekben foglaltakat. A továbblépéshez használja a "tovább" gombot.
7. Amennyiben az Ön által választott termékek szerepelnek a listában véglegesítse megrendelését a „megrendelés elküldése” gomb segítségével..
8. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően megrendeléséről egy emlékeztetőt kap. Ez 
egy automata visszaigazolás, nem minősül a megrendelés visszaigazolásának.
9. A beérkezett megrendelését telefonon és írásban minden esetben visszaigazoljuk,
illetve egyeztetjük a megrendeléskor megadott adatokat!


*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben
regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és
azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok
megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a
megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A
regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a
lépést már nem kell elvégeznie.


A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja:


A megrendelt termék árát legkésőbb csomag vagy termék átvételekor kell kifizetni.
A megrendelés telefonon történő egyeztetés utáni írásos, a szállítási időt is tartalmazó visszaigazolásában minden felmerülő költség szerepel, később ez az összeg szerepel majd a számlán is. A számlát és a garancialevelet a kézbesített, vagy telephelyünkön átvett csomag tartalmazza. 
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a
termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
Kisebb méretű termékek kézbesítése kérhető levélpostai úton is. 


Házhoz szállítás, információk:


Web áruházunk megrendeléseit az Magyar Posta MPL futárszolgálat kézbesíti. A csomagok 
kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként
célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni.

A kézbesítő kézbesíthetetlenség esetén értesítőt hagy a címen, melynek birtokában az azon 
megjelölt helyen és időintervallumban a csomag átvehető. Az át nem vett csomagok szállítási 
költségét a megrendelőre terheljük! Van lehetőség a csomag postahivatalba történő 
kézbesítésére is. A kiszállítással kapcsolatos kérdéseket visszaigazolás előtt megrendelőinkkel
telefonon és/vagy írásban egyeztetjük.

Házhoz szállítás díjszabása:

A megrendelt termékek magyarországi házhoz szállítása, vagy Postai Átvételi pontba történő 
kézbesítése maximum bruttó 2.000,- Ft. / csomag.
A nagy értékű rendelések esetén egyedi elbírálás alapján a szállítási költséget az eladó 
átvállalhatja. A szállításhoz szükséges csomagolásért külön díjat nem számítunk fel.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan:
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a
csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett,
visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre
terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő
átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Jótállás:

Termékekre gyártótól és terméktől függetlenül a törvényben meghatározott garanciát vállalunk, a garancia időtartama a termék adatlapján fel van tüntetve. Amennyiben a garanciaidő a termék 
adatlapján mégsem lenne jelezve, akkor: a tartós fogyasztási cikkek esetében a jótállás 12 hónap.

Amennyiben nem egyedi készítésű termékről van szó, a megrendeléssel kapcsolatban 14 
napos elállási jogot áll módunkban elfogadni az ahhoz kapcsolódó feltételek betartása mellett.
Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt jótállási jegyen vagy garancia levélen
megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén.


A meghibásodott terméket közvetlenül web áruházunk átadópontjára küldheti vissza, a 2200 Monor, Petőfi Sándor utca 25. címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a LanRiver Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön
is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy
a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti. 
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
a LanRiver Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás
Milyen esetben illeti meg Önt jótállás?
Bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettséget jogszabály ír elő. Ez
annyit jelent, hogy a gyártó, forgalmazó garantálja, hogy a megvásárolt termék legalább egy
évig kifogástalanul fog működni. Az egy év a fogyasztási cikk átvételével vagy – amennyiben
azt a forgalmazó, avagy megbízottja végzi – az üzembe helyezés napjával kezdődik. A
kötelező jótállású termékek
- egyik csoportjára – pl. hűtő-, a mosógép, a tűzhely, a varrógép, a porszívó, a gépkocsi, a 
telefon vagy a mobiltelefon – a termék fogyasztói árára való tekintet nélkül,
- a másik csoportra – pl. tévé, rádió vagy óra – csak bruttó 10 000 Ft vételár felett kötelező 
a jótállás.
Milyen jogok, és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás tartalmáról a forgalmazónak magyar nyelvű, közérthetően megfogalmazott jótállási
jegyet kell kiállítania a vevő részére. A jótállási igény csak ezzel a jeggyel érvényesíthető a
forgalmazónál vagy a feltüntetett szakszerviznél. Nem a fogyasztó feladata, hogy ellenőrizze
a termék azon tulajdonságait, amelyekre a jótállás vonatkozik Jó tudni, hogy a jótállás ideje a
javítással töltött idővel meghosszabbodik.
Ha a vásárlást követő 3 napon belül történik a meghibásodás, és a hiba a rendeltetésszerű 
használatot akadályozza, a forgalmazó köteles az árut kicserélni . Érdemes tehát rögtön 
vásárlás után kipróbálni, ellenőrizni a terméket.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy
a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Elállási tájékoztató

 

Elállási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a 
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön 
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön
által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát 
köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 
2201 Monor, Pf.: 55. vagy info@lanriver.hu. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának 
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi 
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, 
amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási 
módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során 
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési 
mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából 
kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem
igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási 
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő 
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az 
a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges 
használatot meghaladó használat miatt következett be.

Elállási nyilatkozat minta

Címzett: LanRiver Kft. 2200 Monor, Petőfi Sándor utca 25.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló
szerződés tekintetében: - Ide kerül a termék/ek megnevezése.- 
Átvétel időpontja: - Ide írja a termék átvételének időpontját.-A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: - Csak papíron tett nyilatkozat esetén!-Kelt:

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.

Ilyen esetek az alábbiak:
· Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható
pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
· Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján
egyedi kérésének megfelelően került előállításra, gyorsan romló
élelmiszerek esetén.
· Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását
felbontotta.

 

Az egyedi megrendelésre készített ajándéktárgyak esetében a 14 napos elállási jog nem alkalmazható.

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

I. Fejezet

BEVEZETŐ

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban Info tv.) 20.§/2/ bekezdése előírja, hogy az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a 6. § (5) bekezdése alapján kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

Az alábbiakban olvasható tájékoztatónkkal e törvényi kötelezettségünknek teszünk eleget.

E tájékoztató kiadója, egyben az adatkezelő:

Cégnév:Lanriver Kft.

Székhely:2211 , Vasad II.Külterület 148.

Cégjegyzékszám:13-09-186118

Adószám:12586196-2-13

Képviselő:dr.Eiseltné Szigetvári Bernadett

Telefonszám:+36205691192

Fax:

E-mail cím:info@lanriver.hu

Honlap: www.egyedibolt.hu

(a továbbiakban: Cégünk)

Tájékoztatónk címzettje a személyes adataival érintett természetes személy. Magyarul megfogalmazva az érintett személy Ön, aki ezen tájékoztatónkat olvassa - látogatói, érdeklődői, regisztrálói, hírlevél-feliratkozói, vagy vevői, ügyféli, megbízói, megrendelői, előfizetői minőségében.

A személyes adat fogalmát az Info. tv. határozza meg: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. (3.§ 2.). Ehhez tartjuk magunkat jelen tájékoztatónkban, és az adatkezelésünk során is, illetve az érintett személy jogaira, annak terjedelmére ez a fogalom-meghatározás az irányadó.

Jogi személyek adatainak kezelésére nem vonatkozik az Info. törvény – így jelen tájékoztatónk sem.

Az adatkezelésre vonatkozó legfontosabb jogszabályt, az Info. tv-t fentebb már megjelöltük, ezek mellett más jogszabályok is tartalmaznak kapcsolódó előírásokat. Így például:

- 1995. évi CXIX. törvény – a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (Katv.);

- 2000. évi C. törvény – a számvitelről (Számv. tv.);

- 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker. tv.);

- 2003. évi C. törvény – az elektronikus hírközlésről (Eht.);

- 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.).

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről.

Ezen jogszabályok hatályosságáról és aktuális hatályos szövegéről az ingyenesen elérhető Nemzeti Jogszabálytárban (www.njt.hu) is tájékozódhat.

Tájékoztatónkban a II. Fejezet Általános rendelkezések címszava alatt foglaltuk össze azokat az adatkezelési rendelkezéseket, amelyek cégünk valamennyi tevékenysége és szolgáltatása során végzett adatkezelésre irányadók, függetlenül annak helyétől, formájától, eszközétől. Az Egyes adatkezelésekre vonatkozó speciális rendelkezésekről szóló III. Fejezetben foglaltuk azokat a rendelkezéseket, amelyek csak ezen konkrét tevékenységre, szolgáltatásra vonatkoznak. Itt adunk külön tájékoztatást Cégünk honlapja, Facebook oldala, hírlevél-szolgáltatása kapcsán végzett adatkezelésről. Itt találhatók továbbá az cégünk székhelyén, telephelyén, ügyfélszolgálatán alkalmazott elektronikus megfigyelőrendszer alkalmazásával kapcsolatos adatkezelési tájékoztatások. Eltérő tájékoztatás hiányában értelemszerűen ezekre is irányadóak a II. Fejezet rendelkezései. A IV. Fejezetben foglaltuk össze az érintett személy jogait és jogorvoslati lehetőségeit.

II. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az adatkezelés jellege: Cégünk adatkezelése az adattal érintett személy (látogató, ügyfél, vevő, megrendelő, előfizető, regisztráló) hozzájárulásán alapul.

Az adatkezelés célja:

1. az érintett személy (látogató, ügyfél, vevő, megrendelő, előfizető, regisztráló) tájékoztatása cégünk termékeiről, szolgáltatásairól, szerződési feltételeiről, akcióiról.

2. A létrejött szerződések teljesítése (szállítás, fizetés, szavatosság, panaszkezelés).

3. Amennyiben vevőként értékesítési, szolgáltatás-nyújtási viszonyba lép cégünkkel, a törvényben írtak szerint cégünket számlaadási kötelezettség terheli, az ennek során megadott név, cím és adóazonosító adatok kezelése a törvény előírásán alapul, célja és egyben jogalapja az adó és számviteli törvényben előírt kötelezettségek teljesítése.

Az adatkezelés jogalapja: az adattal érintett személy hozzájárulása.

Adatkezelésre jogosult: Cégünk.

Adatfeldolgozásra jogosultak:

Cégünk szerverszolgáltatója:

-Cégünk megbízott könyvelő irodája a pénzügyi teljesítésre vonatkozó adatok vonatkozásában.

-Cégünk bankszámláját vezető pénzintézet a pénzügyi teljesítésre vonatkozó adatok vonatkozásában.

-Magyar Posta a postázásra, szállításra vonatkozó adatok vonatkozásában,

-Cégünk megbízott futárszolgáltatója a szállításra vonatkozó adatok vonatkozásában,

Az adatkezelés időtartama: Cégünk az adatokat az ügyfélkapcsolat fennállásáig, illetve a szolgáltatás fenntartásáig, vagy az érintett hozzájárulása visszavonásáig (törlési kérelméig) kezeli. Cégünk adatkezelésére is vonatkozik a törvény azon rendelkezése, miszerint ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában

a) a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy

b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll

további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti. (2011:CXII. tv. 6.§/5/).

Az adatok megismerésére jogosultak: Cégünk tevékenységét munkaköri feladatként végző munkatársaink, és az adatfeldolgozók.

Adatbiztonság: Cégünk folyamatosan gondoskodik a kezelt személyes adatok biztonságáról és megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek e törvény, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védjük különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

III. Fejezet

EGYES ADATKEZELÉSEKRE VONAKOZÓ SPECIÁLIS RENDELKEZÉSEK

1. CÉGÜNK HONLAPJA

Látogatóként és vevőként (ügyfélként) lehetősége van cégünk honlapján regisztrálni.

Az itt kezelt adatok köre:

Vezetéknév

Keresztnév

E-mail cím

Telefonszám

Születési dátum

A regisztrált adatokat az érintett személy módosíthatja.

Az adatkezelés célja:

  1. A honlapon nyújtott szolgáltatások teljesítése.

  2. Kapcsolatfelvétel, elektronikus, telefonos, SMS, és postai megkereséssel tájékoztatás cégünk termékeiről, szolgáltatásairól, szerződési feltételeiről, akcióiról. Reklám-küldemény a tájékoztatás során elektronikusan és postai úton küldhető.

  3. A létrejött szerződés – értékesítés, szolgáltatásnyújtás – teljesítése, panaszkezelés.

  4. A honlap használatának elemzése.

Az adatkezelés jogalapja: az adattal érintett személy hozzájárulása.

Az adatkezelés időtartama: a regisztráció / szolgáltatás fennállásáig, vagy az érintett hozzájárulása visszavonásáig (törlési kérelméig).

Tájékoztatás cookiek alkalmazásáról

Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a használhatósága elősegítése érdekében - a világhálón általánosan alkalmazott ilyen technológiaként - cookie-t, magyarul sütiket, azaz olyan kisméretű adategységeket használ, amelyeket böngészője az Ön számítógépének merevlemezén, egy elkülönített könyvtárban tárol el.

Cégünk honlapjára látogató kifejezetten hozzájárul IP címének és a látogatás dátuma adatok kezeléséhez és a cookie-k használatához.

Felhívjuk az érintett személyek figyelmét, hogy megfelelő böngésző alkalmazásával a saját gépen lehetősége van kikapcsolni a cookie-k használatát.

A cookie-kal kapcsolatos adatkezelés célja: a látogatók megkülönböztetése, a látogató aktuális munkamenetének azonosítása, valamint a látogatás során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása. Az adatkezelés időtartama: 1 hónap / adott látogatás tartama.

2. CÉGÜNK HÍRLEVELE

Cégünk honlapjára látogatóknak lehetőségük van feliratkozni Cégünk hírlevelére.

A kezelt adatok köre:

Vezetéknév

Keresztnév

E-mail cím

Telefonszám

Születési dátum

A hírlevélre történő feliratkozással az érintett személy kifejezett hozzájárulását adja az előbbi adatai kezeléséhez.

Az adatkezelés célja:

  1. Kapcsolatfelvétel, elektronikus, telefonos, SMS és postai megkereséssel tájékoztatás cégünk termékeiről, szolgáltatásairól, szerződési feltételeiről, akcióiról. Reklám-küldemény a tájékoztatás során elektronikusan és postai úton küldhető.

  2. A létrejött szerződés – értékesítés, szolgáltatásnyújtás – teljesítése, panaszkezelés.

Az adatkezelés jogalapja: az adattal érintett személy hozzájárulása.

Az adatkezelés időtartama: a regisztráció / szolgáltatás fennállásáig, vagy az érintett hozzájárulása visszavonásáig (törlési kérelméig).

A feliratkozott a hírlevélről bármikor indokolás és minden további feltétel nélkül leiratkozhat. Ezt megteheti a hírlevél leiratkozó linkjén, vagy törlési kérelmének elküldésével.

3. CÉGÜNK FACEBOOK OLDALÁNAK HASZNÁLATA

Cégünk Facebook oldalán a látogatóknak lehetőségük van hozzászólni, képet feltölteni.

A hozzászólás elküldésével, kép feltöltésével az érintett személy hozzájárul neve, profilképe, hozzászólása és feltöltött képe nyilvánosságra hozatalához, és megjelenéséhez. Ez alapján Cégünk a Facebook oldalán hozzászóló nevét és hozzászólását felhasználhatja reklám-tevékenysége során.

Más személyeket ábrázoló képek az érintett személyek írásbeli hozzájárulása nélkül nem tölthetők fel.

Az adatkezelés kizárólag a www.facebook.com oldalon történik, így az adatkezelés időtartamára, módjára, illetve az adatok törlési és módosítási lehetőségeire a facebook.com oldal szabályozása irányadó.

5. ELEKTRONIKUS MEGFIGYELŐRENDSZER HASZNÁLATA

Cégünk a székhelyén, telephelyén, az ügyfélfogadásra nyitva álló helyiségeiben az emberi élet, testi épség, személyi szabadság, az üzleti titok védelme és a vagyonvédelem érdekében elektronikus megfigyelőrendszert alkalmazhat, amely kép-, hang-, vagy kép- és hangrögzítést is lehetővé tesz.

Az elektronikus megfigyelőrendszer adott területen történő alkalmazásának tényéről Cégünk jól látható helyen, jól olvashatóan, a területen megjelenni kívánó harmadik személyek tájékozódását elősegítő módon figyelemfelhívó jelzést, ismertetést helyez el. Ez a tájékoztatás tartalmazza az elektronikai vagyonvédelmi rendszer által folytatott megfigyelés, valamint a rendszer által rögzített, személyes adatokat tartalmazó kép- és hangfelvétel készítésének, tárolásának céljáról, az adatkezelés jogalapjáról, a felvétel tárolásának helyéről, a tárolás időtartamáról, a rendszert alkalmazó (üzemeltető) személyéről, az adatok megismerésére jogosult személyek köréről, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvénynek az érintettek jogaira és érvényesítésük rendjére vonatkozó rendelkezéseiről szóló tájékoztatást is.

A megfigyelt területre belépő harmadik személyekről (ügyfelek, látogatók, vendégek) kép és hangfelvétel a hozzájárulásukkal készíthető és kezelhető. A hozzájárulás ráutaló magatartással is megadható. Ráutaló magatartás különösen, ha az ott tartózkodó természetes személy a megfigyelt területre az oda kihelyezett elektronikus megfigyelő-rendszer alkalmazásáról tájékoztató jelzés, ismertetés ellenére a területre bemegy.

A rögzített felvételeket felhasználás hiányában maximum 3 (három) munkanapig őrizzük meg. Felhasználásnak az minősül, ha a rögzített kép-, hang-, vagy kép- és hangfelvételt, valamint más személyes adatot bírósági vagy más hatósági eljárásban bizonyítékként kívánják felhasználni. 4. Az, akinek jogát vagy jogos érdekét a kép-, hang-, vagy a kép- és hangfelvétel adatának rögzítése érinti, a kép-, hang-, valamint kép- és hangfelvétel rögzítésétől számított három munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot annak kezelője ne semmisítse meg, illetve ne törölje.

Nem lehet elektronikus megfigyelőrendszert alkalmazni olyan helyiségben, amelyben a megfigyelés az emberi méltóságot sértheti, így különösen az öltözőkben, zuhanyzókban, az illemhelyiségekben vagy például orvosi szobában, illetve az ahhoz tartozó váróban, továbbá az olyan helyiségben sem, amely a munkavállalók munkaközi szünetének eltöltése céljából lett kijelölve.

Ha a munkahely területén jogszerűen senki sem tartózkodhat (így különösen munkaidőn kívül vagy a munkaszüneti napokon), akkor a munkahely teljes területe (így például az öltözők, illemhelyek, munkaközi szünetre kijelölt helyiségek) megfigyelhető.

Az elektronikus megfigyelőrendszerrel rögzített adatok megtekintésére a törvényben erre feljogosítottakon kívül a jogsértések feltárása és a rendszer működésének ellenőrzés céljából a kezelő személyzet, a munkáltató vezetője és helyettese jogosult.

IV. Fejezet

AZ ÉRINTETT ADATKEZELÉSSEL KAPCSOLATOS JOGAI

ÉS JOGORVOSLATI LEHETŐSÉGEI

Az érintett jogait és érvényesítésének rendjét az Info. tv. 14-19.§, illetve 20-23.§-ai tartalmazzák. Ezek a következőképpen foglalhatók össze.

Tájékoztatás kérése

Önnek, mint érintettnek jogában áll kérelmezni Cégünktől, mint adatkezelőtől egy tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről.

Az Info. törvény előírásai szerint Cégünknek, mint adatkezelőnek kérelmére tájékoztatást kell adnia Önnek, mint érintettnek az általunk kezelt (feldolgoztatott) adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.

Cégünk, mint adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. E a tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetekben a költségtérítés mértéke 6.350,-Ft/kérelem. A már megfizetett költségtérítést vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett.

Az érintett tájékoztatását Cégünk az Info. tv. 9. § (1) bekezdésében, valamint a 19. §-ban meghatározott esetekben tagadhatja meg. A tájékoztatás megtagadása esetén írásban közöljük az érintettel, hogy a felvilágosítás megtagadására e törvény mely rendelkezése alapján került sor. A felvilágosítás megtagadása esetén az adatkezelő tájékoztatást adunk a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről is.

Adathelyesbítés, törlés, zárolás kérése

Ön kérheti a személyes adatainak helyesbítését, valamint személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását is. Ha Cégünk a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmet nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közölnünk kell Önnel, mint érintettel a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelme elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén tájékoztatnunk kell Önt a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.

Az érintett előzetes tájékoztatása

Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező. Ezen kötelezettségünket teljesítjük jelen tájékoztatóval.

Tiltakozás személyes adat kezelése ellen

Ön mint érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen a következő esetekben:

a) ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve kötelező adatkezelés esetén;

b) ha a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik; valamint

c) törvényben meghatározott egyéb esetben.

E tiltakozást Cégünk, mint adatkezelő kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az érintett az adatkezelő döntésével nem ért egyet, illetve ha az adatkezelő a határidőt elmulasztja, az érintett - a döntés közlésétől, illetve a határidő utolsó napjától számított 30 napon belül bírósághoz fordulhat.

A tiltakozással kapcsolatos további jogokat és szabályokat az Info. tv. 21.§-a tartalmazza.

Bírósági jogérvényesítés

Az érintett a jogainak megsértése esetén Cégünk, mint adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per - az érintett választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható. Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, az adatkezelőt a tájékoztatás megadására, az adat helyesbítésére, zárolására, törlésére, az automatizált adatfeldolgozással hozott döntés megsemmisítésére, az érintett tiltakozási jogának figyelembevételére, illetve az Info. tv. 21. §-ban meghatározott adatátvevő által kért adat kiadására kötelezi. A bíróság elrendelheti ítéletének - az adatkezelő azonosító adatainak közzétételével történő - nyilvánosságra hozatalát, ha azt az adatvédelem érdekei és nagyobb számú érintett e törvényben védett jogai megkövetelik.

Kártérítés és sérelemdíj

Ön, mint érintett kártérítést és sérelemdíjat követelhet az Info. tv. 23.§-ában írtak szerint. Ezek a szabályok a következőképpen foglalhatók össze.

Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.

Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.

Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a
polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló
17/1999 (II.5.) Kormányrendelet, a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet, és az elektronikus 
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az
irányadók.


A lanriver.hu és a gep.bolt.hu valamint az egyedibolt.hu web áruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a LanRiver Kft. általános szerződési feltételeit,
továbbá adatkezelési elveit.


Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát (pdf)
változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide.


A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában vagy e-mailben kerülhet sor.
Postacím: 2201 Monor, Pf.: 55.
e-mail: info@lanriver.hu